Vi skickar till närmaste utlämningställe där du bor, vill man ha hemleverans kontakta oss för prisuppgift.
Ångerrätt
Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.
Bytesvillkor
Vid byte av produkt, t.ex vid köp av fel storlek eller färg gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post (info@tingsrydszoobutik.se) eller telefon (072-2043414) innan du skickar dina varor!
Ej uthämtade paket
Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Personuppgiftslagen (PUL)
Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.
Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.
Transportskadat gods
Om en försändelse skadats i transporten, oavsett om skadan är väl synlig eller dold SKALL detta omedelbart anmälas till speditören ( vanligtvis Posten eller DHL ) inom 7 dagar, därefter till oss. Detta för att vi snarast möjligt skall kunna göra en omleverans eller på annat sätt avhjälpa felet.
Lampor och lysrör köpes på eget ansvar. Vi kan ej garantera att lampor och lysrör är hela och intakta vid leverans. Självklart paketeras lampor och lysrör väl och kontrolleras ALLTID funktionsmässigt innan packetering. Skulle en transportskada uppstå, har kund ansvaret för att anmäla detta först till speditör, därefter till oss.
Reklamationer
Defekta produkter som returneras till oss SKALL behandlas som om de vore felfria. Vänligen tillse därför att varan förpackas väl. I det fall kund är privatkonsument gäller enligt Konsumentköplagen att kund har rätt att få alla eventuella fraktutlägg betalda vid giligt returärende. Dock har företaget rätt att reglera hur sådan ersättning skall ske. Om returanledningen är garanti, eller reklamation, och fel ej kan påvisas, pga otillräcklig dokumentation av fel, om varan ej är defekt, om garantin är utgången eller förverkad, t ex pga ovarsamt eller felaktigt handhavande, utgår en avgift om 200:- exklusive moms ( 250:- inklusive moms ) för hantering och nerlagt arbete + kostnader för leverans tur och retur.
Vi skickar till närmaste utlämningställe där du bor, vill man ha hemleverans kontakta oss för prisuppgift.